Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Portál elektronických informačních zdrojů Umění online Knihovny JAMU v Brně a jeho služby
Kasperkevičová, Romana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem rigorózní práce je portál pro přístup k volně dostupným elektronickým informačním zdrojům "Umění online" Knihovny Janáčkovy akademie múzických umění v Brně (více viz http://knihovna.jamu.cz/index.html nebo http://dokumenty.jamu.cz/knihovna/eiz). Konkrétními cíly jsou analýza a hodnocení stávajícího stavu portálu, průzkum využívání informací a informačních služeb portálu, návrh na rozšíření informačních služeb portálu, návrh na jeho organizační a technologické zlepšení a návrh na doplnění informačních zdrojů. Rigorózní práce je strukturována do sedmi kapitol. Část textu je věnována JAMU a její knihovně, stěžejní část portálu Umění online. Kapitola 1. Janáčkova akademie múzických umění v Brně přibližuje prostředí umělecké vysoké školy. Od kapitoly 2. Knihovna JAMU - historie, vývoj, služby a jejich kritická analýza po kapitolu 4. Elektronické informační zdroje v Knihovně JAMU, se text zabývá problematikou knihovny. Kapitola 5. Portál Umění online - vývoj, kritická analýza současného stavu popisuje vývoj a analyzuje současný stav portálu Umění online. Prezentací průzkumu, který zjišťoval využívání oborových informací z portálu a spokojenost uživatelů s jeho propagací a webovou prezentací, se zabývá kapitola 6. Dotazníkové šetření "Využívání portálu s elektronickými informačními zdroji (EIZ)...
Školy a školská zařízení - za školní rok 2014/2015
Český statistický úřad
Souhrnné tabulky za předškolní, základní, střední a vyšší odborné vzdělávání, za vysoké školy, základní umělecké školy, dále za zařízení pro výkon ústavní ochranné péče i dětské domovy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Židovští umělci v období Výmarské republiky. Na příkladu malířů působících na berlínských uměleckých školách.
Pekárková, Eliška ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Čapková, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá formami židovské identity na příkladu šesti výtvarných umělců a umělkyň, kteří v období Výmarské republiky působili na dvou berlínských uměleckých školách. V úvodní kapitole je stručně charakterizován vývoj německých židovských dějin od poloviny 18. století po období Výmarské republiky. Následující dvě kapitoly jsou věnovány rodinnému zázemí umělců a postavení žen-umělkyň. Další kapitola pojednává o uměleckých školách, jejich vzniku, organizaci a vlivu, který na umělce mohly mít. Závěrečná část se zaměřuje na reflexi židovství v tvorbě umělců, analyzuje jednotlivá díla, srovnává je a klade si za cíl postihnout, jakým způsobem se umělci stavěli ke svému židovství, a to v širším společenském kontextu. Pramennou základnu tvoří samotná obrazová tvorba umělců, v některých případech jejich literární tvorba, memoárová literatura a korespondence. Klíčová slova: Židé, židovství,Výmarská republika, umění, umělecké školy
Portál elektronických informačních zdrojů Umění online Knihovny JAMU v Brně a jeho služby
Kasperkevičová, Romana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem rigorózní práce je portál pro přístup k volně dostupným elektronickým informačním zdrojům "Umění online" Knihovny Janáčkovy akademie múzických umění v Brně (více viz http://knihovna.jamu.cz/index.html nebo http://dokumenty.jamu.cz/knihovna/eiz). Konkrétními cíly jsou analýza a hodnocení stávajícího stavu portálu, průzkum využívání informací a informačních služeb portálu, návrh na rozšíření informačních služeb portálu, návrh na jeho organizační a technologické zlepšení a návrh na doplnění informačních zdrojů. Rigorózní práce je strukturována do sedmi kapitol. Část textu je věnována JAMU a její knihovně, stěžejní část portálu Umění online. Kapitola 1. Janáčkova akademie múzických umění v Brně přibližuje prostředí umělecké vysoké školy. Od kapitoly 2. Knihovna JAMU - historie, vývoj, služby a jejich kritická analýza po kapitolu 4. Elektronické informační zdroje v Knihovně JAMU, se text zabývá problematikou knihovny. Kapitola 5. Portál Umění online - vývoj, kritická analýza současného stavu popisuje vývoj a analyzuje současný stav portálu Umění online. Prezentací průzkumu, který zjišťoval využívání oborových informací z portálu a spokojenost uživatelů s jeho propagací a webovou prezentací, se zabývá kapitola 6. Dotazníkové šetření "Využívání portálu s elektronickými informačními zdroji (EIZ)...
Psychologický přístup učitele k žákům zá kladních uměleckých škol při výuce hry na housle
Tichá, Barbora ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje práci učitele houslí na základní umělecké škole z pohledu psychologického působení na žáky. Zkoumá veškeré možnosti, které má učitel k dispozici, aby psychologicky podpořil výuku a tím i žákův rozvoj. Nejdřív se věnuje samotným hudebním schopnostem a hudebnímu nadání a rozebírá možnosti, pomocí kterých se může žák hudebně rozvíjet. Dále pak rozebírá samotný přístup učitele k žákům a jeho různé varianty. Zdůrazňuje, že je velmi důležité umět vést ke správné koncentraci a pozornosti, umět motivovat žáka v každém období jeho studia a připravit ho na koncertní vystoupení. Učitel by si měl být vědom všech možností, které mu psychologický obor nabízí, od samotného působení na žáky, až po komunikaci s rodiči. Na závěr je zařazeno několik kapitol o samotném procesu učení, jeho různých typech a možnostech v rámci výuky houslí.
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.